Kell neked weboldal?

Kell e neked weboldal?

1. Üzleti célok

 

Egy weboldal segíthet az üzleti célok elérésében, például növelheti az értékesítést, bővítheti az ügyfélkört, vagy erősítheti a márkaismertséget. Fontos meghatározni, hogy a weboldal hogyan illeszkedik a vállalkozás stratégiájába és milyen konkrét célokat szolgálhat.

Luca kutyasétáltató szolgáltatást indított. Weboldala nélkül csak 3 kutyát sétáltatott naponta. A weboldallal 10 kutyát sétáltat, és most már ő sétáltatja a szomszéd Buksit is, aki régen mindig megkergette!

2. Célközönség

 

Elemezni kell a célcsoport online szokásait. Ha a potenciális ügyfelek rendszeresen használják az internetet információkeresésre vagy vásárlásra az adott iparágban, akkor a weboldal elengedhetetlen lehet.

Zoli házi sütit árul, de csak az iskolában. Weboldalt csinált, és most már a szomszéd város gyerekei is az ő sütijét eszik uzsonnára. A fogorvosnak valahogy mégsem tetszik az ötlet!

3. Versenytársak

 

Ha a versenytársaknak már van weboldaluk, ez versenyhátrányt jelenthet. Ha nincs, akkor óriási előnyt. Érdemes felmérni, hogy a konkurencia hogyan használja weboldalát, és hogyan lehet ezt felülmúlni vagy máshogy megközelíteni a saját weboldalon.

Ha a szomszéd gyereknek van egy nagy, színes plakátja a limonádé standjánál, és neked nincs, lehet, hogy kevesebben jönnek hozzád.

4. Termékek/szolgáltatások:

 

Bizonyos termékek vagy szolgáltatások jobban bemutathatók online (pl. digitális termékek, vizuális szolgáltatások). Mérlegelni kell, hogy a kínált termékek/szolgáltatások megfelelően prezentálhatók-e egy weboldalon keresztül.

Tomi bűvésztrükköket tanít. Weboldalt készített, ahol videókon mutatja be a trükkjeit. Most már az egész város tudja, hogyan tüntesse el a spenótot a tányérjáról!

5. Online jelenlét

 

Bizonyos termékek vagy szolgáltatások jobban bemutathatók online (pl. digitális termékek, vizuális szolgáltatások). Mérlegelni kell, hogy a kínált termékek/szolgáltatások megfelelően prezentálhatók-e egy weboldalon keresztül.

Tomi bűvésztrükköket tanít. Weboldalt készített, ahol videókon mutatja be a trükkjeit. Most már az egész város tudja, hogyan tüntesse el a spenótot a tányérjáról!

6. Ügyfélszolgálat

 

Egy jól megtervezett weboldal jelentősen javíthatja az ügyfélkommunikációt. GYIK szekció, kapcsolatfelvételi űrlap, vagy chatbot implementálásával csökkenthető az ügyfélszolgálat terhelése és javítható az ügyfelek elégedettsége.

A pizzéria weboldalt indított, ahol online lehet rendelni. Most már nem kell 10 percig magyarázni telefonon, hogy nem, nem kérnek ananászt a pizzára. Helyette 10 percig nézhetik, ahogy valaki véletlenül mégis bejelöli az ananászt.

7. Költséghatékonyság

 

Ha a vállalkozás jövőbeli terjeszkedést tervez (pl. új piacokra való belépést vagy termékskála bővítést), egy jól felépített weboldal rugalmas alapot biztosíthat ehhez. Könnyebben lehet új tartalmakat, termékeket vagy funkciókat hozzáadni egy már meglévő weboldalhoz.

Gondolj úgy a weboldalra, mint egy malacperselyre. Először bele kell tenni pénzt, de aztán segít többet spórolni (ha jó) és keresni.

8. Növekedési tervek

 

Mérlegelni kell a weboldal létrehozásának és fenntartásának költségeit a várható előnyökhöz képest. Bár kezdetben jelentős befektetést igényelhet, hosszú távon költséghatékony marketing- és értékesítési eszköz lehet. 

A weboldal olyan, mint egy nagy, üres rajzlap. Most csak egy kis részt rajzolsz tele, de később, ahogy nősz, egyre több helyet tudsz használni rajta új ötletekhez.

Biztos, hogy kell neked (új)weboldal?

Töltsd ki a kvízt és megmondom. Meg én!

Nem akarok többszázezret kidobni az ablakon,

jelentkezem a webinárra!