Mutatom, miért kellene kétszer is meggondolnod a színátmenetes logó használatát.
Kezdjük az elején…
Gyönyörű logót terveztetnél? Tele élettel, színekkel, színátmenettel?
Képzeld el a helyzetet: ott ülsz a fejlesztővel,
aki kedvesen (de határozottan) közli veled, hogy a csodaszép logód, de gyakorlatilag használhatatlan a digitális térben. Összerándul az ember gyomra.
Képzeld el, hogy leadsz egy anyagot a nyomdába
és nem érted miért akadékoskodik a nyomdász. Az átmenetes színek nem mindig reprodukálhatók pontosan különböző nyomtatási technikákban. Ha nyomtatott anyagokat készítesz, az átmenetek elveszhetnek vagy torzulhatnak.
Lassítja az oldalad
Az online felületeken az átmenetes logók sok esetben lassabban töltődnek be, mivel több szín- és effektusréteget igényelnek, ami negatívan befolyásolhatja a felhasználói élményt.
Trendi, de nem időtálló
Az átmenetes logók jelenleg divatosak lehetnek, de a trendek gyorsan változnak. Az időtálló dizájn, amely egyszerű és könnyen felismerhető, hosszú távon jobban megállja a helyét.
Az átmenetes logók nem mindig néznek ki jól különböző háttérszíneken.
Az egyszínű logók viszont sokkal sokoldalúbbak, és jobban alkalmazkodnak különböző marketing anyagokhoz.
Az egyszerűbb tényleg jobb!
Most már tudom, amit akkor kellett volna: a világban az egyszerűség nem csak trend, hanem szükségszerűség.
Nézd csak:
✅ A legmenőbb márkák is egyszerű logókat használnak (gondolj csak az Apple-re!)
✅ Minden platformon tökéletesen néz ki
✅ Nem kell aggódnod, hogy „szétesik” kis méretben
✅ A pénztárcád is megköszöni
✅ A fejlesztők és a nyomda is imádni fognak érte
Gyakorlati tippek, amiket jó tudni tervezés előtt
Kérdezz meg egy fejlesztőt, webest, magára valamit is adó grafikust (és hallgass is rá)
Már a tervezési fázisban érdemes technikai szempontból is rápillantani.
Tartsd meg a lényeget!
Ne félj leegyszerűsíteni – a Te márkád ettől még ugyanolyan egyedi marad.
Teszteld le kicsiben
Mielőtt véglegesíted a logót, nézd meg telefon képernyőjén is, körömnyi méretben. Hidd el, megéri! Ha csak egy paca, akkor NEM JÓ!
Mit csinálnj másképp?
Azonnal egy egyszerűbb, letisztultabb logóval indíts.
Nem azért, mert ez a divat, hanem mert:
- Könnyebb vele dolgozni
- Profibban néz ki
- Spórolsz egy rakás pénzt és fejfájást
- A márkaépítés is egyszerűbb